Bosch Norge
Bosch Home Comfort
Bosch logo
Oversikt Støttede produkter FAQ
  • Hjem
  • Utilgjengelig
    • Utilgjengelig
    • Utilgjengelig
    • Utilgjengelig
  • Utilgjengelig
    • Utilgjengelig
    • Utilgjengelig
    • Utilgjengelig
    • Utilgjengelig
    • Utilgjengelig
    • Utilgjengelig
  • Utilgjengelig
    • Utilgjengelig
    • Utilgjengelig
    • Utilgjengelig
    • Utilgjengelig
    • Utilgjengelig
  • Finn installatør
  • VPW2100
  • Partnerprogram
  • Kontakt oss
  • Utilgjengelig
    • Utilgjengelig
    • Utilgjengelig
    • Utilgjengelig
  • Utilgjengelig
    • Utilgjengelig Utilgjengelig
    • Utilgjengelig Utilgjengelig
    • Utilgjengelig Utilgjengelig
    • Utilgjengelig Utilgjengelig
    • Utilgjengelig Utilgjengelig
    • Utilgjengelig Utilgjengelig
  • Utilgjengelig
    • Utilgjengelig Utilgjengelig
    • Utilgjengelig Utilgjengelig
    • Utilgjengelig Utilgjengelig
    • Utilgjengelig Utilgjengelig
    • Utilgjengelig Utilgjengelig
  • Finn installatør
  • VPW2100
  • Partnerprogram
  1.  
  2. Utilgjengelig
  3. Apper
  4. HomeCom Easy
  5. FAQ
Kontakt oss
Oversikt Støttede produkter FAQ

Vanlige spørsmål og svar

Vi har samlet de vanligste spørsmålene om bruk av HomeCom Easy. Filtrer enten på område eller på nøkkelord (F.eks. installasjon, registrering, legge til apparater, administrere, bruke appen, internett, feiretting, klimaanlegg, garanti, service etc.).

Ingenting ble funnet med filtreringen din. Prøv et annet søkeord.

Dette ble funnet med filtreringen din:

Hvor kan jeg laste ned appen?

Appen HomeCom Easy kan lastes ned i App Store eller Google Play-butikken.

 

Hvilke operativsystemer for mobile enheter støttes?

Appen støtter både iOS11 eller nyere og Android 6.0 eller nyere.

Kan appen også brukes på nettbrett?

Appen er optimert for bruk på smarttelefon, men den kan også installeres på nettbrett.

Hvorfor må jeg registrere og opprette en Bosch-konto?

For å beskytte deg må vi vite at du har rett til å styre apparatet. Brukerkontoer garanterer at bare autoriserte brukere får tilgang til apparatene dine og kan styre dem.

Kan andre familiemedlemmer ha tilgang til det samme systemet?

Naturligvis. Alle som ønsker å ha tilgang til systemet må laste ned appen, opprette en Bosch-konto og legge til apparatene i appen.

Hvordan blir personopplysningene mine behandlet?

Vi behandler bare informasjon vi virkelig trenger for å gi deg mulighet til fjerntilgang til apparatene dine. Du kan lese mer om dette under Informasjon i appen og på nettsiden Personvernbestemmelser .

Jeg har akkurat flyttet inn. Hvordan sletter jeg tidligere leieboeres tilgang til gatewayen?

Det er bare mulig å tilbakestille til fabrikkinnstillingene. Når du tilbakestiller til fabrikkinnstillingene, slettes all informasjon som er lagret i gatewayen, og alle brukerne som er koblet til en gateway slettes. Du kan gjøre dette ved å velge «Apparater», Velg apparat, klikk på "Tilbakestill til fabrikkinnstillinger" og følg anvisningene i appen.

Hvilke produkter er kompatible med appen?

Du finner en oversikt over alle kompatible produkter på denne her.

Jeg finner ikke apparatet mitt i oversikten som vises?

Kontroller at apparatet ditt er kompatibelt. Du finner informasjon om dette på siden: Støttede produkter

Hvor finner jeg QR-koden?

Du finner QR-koden enten på apparatet eller tilbehøret. I brukerveiledningen som fulgte med apparatet finner du mer informasjon.

Kan jeg bruke WPS for å koble produktet til WLAN-ruteren min? til WLAN

Vi støtter WPS for WLAN-produktene våre. Se siden "Støttede produkter"

Hva betyr WPS og hvordan vet jeg at routeren min støtter WPS?

WPS står for Wi-Fi Protected Setup. Vi støtter trykking på WPS-knappen, altså må din ruter ha en knapp med betegnelsen WPS eller et lignende symbol: Se brukerveiledningen for ruteren hvis du er usikker.

Kan apparatet mitt kobles til hjemmenettverket på en annen måte enn WPS?

Det er mulig å koble til apparatet i modusen for trådløs sone (hotspot, AP-modus). Under wi-fi-sammenkoblingen velger du «Manuell (hotspot)» i appen.

Hvordan legger jeg til flere apparater?

Åpne menyen ≡, velg apparater og klikk på knappen +. Velg produktet du ønsker å koble til (du kan veksle mellom forskjellige kompatible apparater).

Hvordan sletter jeg apparater fra kontoen min?

Hvis du ønsker å slette et apparat fra brukerkontoen din, går du til menyen ≡, velger Apparater, velger deretter apparatet du ønsker å fjerne og klikker på knappen Fjern. Husk at når du fjerner et apparat fra kontoen din, fjernes ingen nettverkskonfigurasjon i selve apparatet. For å gjøre det må du tilbakestille selve apparatet. Du finner informasjon om dette i brukerveiledningen for apparatet.

Hvis du ønsker å slette et apparat fra brukerkontoen din, går du til menyen ≡, velger Apparater, velger deretter apparatet du ønsker å fjerne og klikker på knappen Fjern. Husk at når du fjerner et apparat fra kontoen din, fjernes ingen nettverkskonfigurasjon i selve apparatet. For å gjøre det må du tilbakestille selve apparatet. Du finner informasjon om dette i brukerveiledningen for apparatet.

Du kan endre foretrukket språk i innstillingene for appen i Innstillinger på smarttelefonen din.

Kan jeg tilpasse startskjermen?

Ja, du kan tilpasse startskjermen. Gå til menyen ≡, og velg Tilpasning. Du kan endre rekkefølgen til elementene på hovedskjermbildet ved å dra og slippe dem. Du kan gi nytt navn til et element ved å velge blyantsymbolet. Du kan vise eller skjule et element med "øyesymbolet". Hvis du bare har ett kart, kan ikke dette skjules.

Hvordan endrer jeg stedet som vises i værikonet?

For å endre sted kan du velge blyantsymbolet i vær-ikonet. Klikk på tegnestiften for å bruke din aktuelle posisjon (da må du ha aktivert tilgang til posisjon). Du kan også søke etter og velge et sted ved bruk av tekstfeltet.

Hvor hentes informasjon om temperatur fra?

Utetemperaturen for din angitte posisjon hentes fra OpenWeatherMap.org .

Jeg ser plutselig endringer jeg ikke har gjort.

Dette kan skje hvis en annen bruker foretar innstillinger (fra en app nummer to eller på selve apparatet).

Det trådløse nettverket fngerer ikke. Kan jeg likevel betjene apparatene mine?

Du kan fortsatt styre oppvarmingen av boligen med romtermostatene eller displayet på varmeanlegget. For luft/luft-varmepumper kan du bruke IR-romregulatoren.

Vi har hatt strømbrudd. Fører det til provlemer?

Nei. De siste innstillingene blir gjenopprettet. Kontroller at ruteren igjen har strømforsyning og er koblet til internett, slik at du kan styre apparatene dine via appen.

I værikonet får jeg beskjed om at noe er galt med apparatet(ene) mine. Hva skal jeg gjøre?

Klikk på meldingen eller på Varsling i menyen for å se feilindikatoren. Der vises også informasjon om mulige løsninger.

Lær mer
  • Databeskyttelse
  • Opphavsrett
  • Personverninnstillinger
Kontakt
  • Finn et servicefirma
  • Kontakt oss

Robert Bosch AS 
Bosch Home Comfort
Postboks 474 Bedriftssenteret
1411 Kolbotn

Besøksadresse:
Rosenholmveien 25
1414 Trollåsen

© Robert Bosch AS 2024,
alle rettigheter forbeholdt

Logo Bosch